Ons verhaal

De afgelopen jaren zijn we bezig geweest met het ontwikkelen van een methode en een software die de methode ondersteunt. In deze tijd hebben we veel geleerd over zelfregulatie en vergelijkbare onderwijstheorieën en hebben we onderzoek gedaan naar de effectiviteit van onze eigen methode.

In het eerste jaar hebben we onze methode en software getest op het Openbaar Lyceum Zeist. Hier bleek dat we op het goede spoor zaten. Na wat aanpassingen aan de software en de methode hebben we samenwerkingen gezocht met een aantal andere scholen. Deze scholen gingen met onze hulp snel aan de slag met onze ideeën en maakten onze methode snel eigen. De afgelopen jaren heeft dit een hoop inzichten opgeleverd en hebben we heel veel feedback mogen ontvangen.

Sinds 2020 is ons team een stukje groter geworden. De developers die eerst ingehuurd werden hebben zich aangesloten bij ThinkingTools. Op dit moment hebben we ook besloten om eens kritisch te kijken naar wat we eigenlijk allemaal hadden bedacht en hoe ons product in de praktijk werd gebruikt. Door deze samenwerking ontstond er een echte verbinding tussen het onderwijs en de techniek. We merkten dat we door met elkaar samen te werken veel nieuwe ideeën kregen. Met al deze ideeën, in combinatie met alle feedback en praktijkervaring die we hebben opgedaan, gaan we nu aan de slag om een nieuwe versie van de software die GeenCijfer ondersteunt te maken.